miércoles, 17 de octubre de 2012

Imatge per analitzar

En la següent imatge podem veure la representació d’un gràfic que simbolitza els diversos espais de TIC i TAC que trobaríem a una aula, ja sigui de educació formal com no formal. Així doncs, trobem una diversificació de mètodes d’ensenyament i de treball col·laboratiu, en el qual s’utilitzen tots ells a més a més de les TIC, de forma flexible en l’espai i el temps.

Podem interpretar que ens trobem en una aula ordinària en el qual les rodones simbolitzen l’espai on es troben els estudiants i aquests estan distribuïts de forma homogènia. En els dos extrems de la sala trobem els dos professors. Pel que fa als recursos que podem trobar a l’aula en un extrem hi ha els llibres multimèdia i en l’altre la televisió i la premsa; i al centre els ordinadors connectats a Internet, el vídeo, etc. Tots aquests recursos s’utilitzen en relació a les activitats que els docents proposen als alumnes i per tant, s’intenta utilitzar-los tots i que tothom en pugui tenir ús.


D’altra banda, s’observa que tots aquests recursos, tant materials com humans, es poden dur a terme a altres espais, per exemple es poden utilitzar en altres classes i en conseqüència originar altres espais d’aprenentatge. També es poden transportar a casa i ser utilitzats com un altre recurs per l’aprenentatge.

Per tant, podem dir que no únicament s’han de focalitzar les TIC i les TAC en les escoles i en els espais que la conformen, sinó que cal anar més enllà. És a dir, cal que les TIC es trobin en qualsevol espai, ja sigui formal o no formal, on pugui haver-hi un aprenentatge per part de la persona com del recurs utilitzat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario