L’experiència que s’exposa i es comenta es la que van tenir un grup d’estudiants
de 4rt d’ESO de l’IES Matadepera. Aquests a través de l’editor de so Audacity van preparar i elaborar una
versió radiofònica d’una de les llegendes de Bécquer que prèviament a l’aula s’havia
llegit i preparat. La versió es va realitzar amb veu, música i efectes
especials utilitzant un editor de so. L’objectiu que aquesta activitat
perseguia era de treballar en grup, de consolidar l’aprenentatge lingüístic
tant procedimental com conceptual, i d’utilitzar les TIC de forma creativa i
així realitzar un producte que tindria projecció fora de l’escola a través del “podcasting”.
Un cop descrita l’experiència d’aquests alumnes podem considerar que aquest
treball s’engloba dins un enfocament simbòlic – interactiu, ja que l’aprenentatge
es previ a la interacció amb el medi. És a dir, hi ha un estudi SOBRE el medi
en el qual aquest té una interacció amb el context determinat, en aquest cas la
llegenda de Bécquer. Per tant, l’experiència que van poder gaudir aquests joves
va desencadenar una ajuda entre l’aprenentatge i la interacció medi i individu.
Relacionat amb aquest enfocament l’ús del medi serà sistema de representació
interactiva, ja que representa la realitat dels alumnes i del que estan
aprenen, més la interacció que ells mateixos tenen amb el medi que utilitzen.
Aquest és l'enllaç de l'experiència d'aquests alumnes:
http://www.slideshare.net/beatrizmarin/bcquer-en-versin-radiofnica
En términos generales buen análisis. No obstante, aunque el enfoque simbólico-interactivo representa bien la experiencia. Pero ¿podría ser incluído también en el enfoque curricular?
ResponderEliminar