En la següent imatge podem veure la representació d’un gràfic que
simbolitza els diversos espais de TIC i TAC que trobaríem a una aula, ja sigui
de educació formal com no formal. Així doncs, trobem una diversificació de
mètodes d’ensenyament i de treball col·laboratiu, en el qual s’utilitzen tots ells
a més a més de les TIC, de forma flexible en l’espai i el temps.
Podem interpretar que ens trobem en una aula ordinària en el qual les
rodones simbolitzen l’espai on es troben els estudiants i aquests estan distribuïts
de forma homogènia. En els dos extrems de la sala trobem els dos professors. Pel
que fa als recursos que podem trobar a l’aula en un extrem hi ha els llibres
multimèdia i en l’altre la televisió i la premsa; i al centre els ordinadors connectats
a Internet, el vídeo, etc. Tots aquests recursos s’utilitzen en relació a les
activitats que els docents proposen als alumnes i per tant, s’intenta utilitzar-los
tots i que tothom en pugui tenir ús.
D’altra banda, s’observa que tots aquests recursos, tant materials com
humans, es poden dur a terme a altres espais, per exemple es poden utilitzar en
altres classes i en conseqüència originar altres espais d’aprenentatge. També es
poden transportar a casa i ser utilitzats com un altre recurs per l’aprenentatge.
Per tant, podem dir que no únicament s’han de focalitzar les TIC i les TAC
en les escoles i en els espais que la conformen, sinó que cal anar més enllà. És
a dir, cal que les TIC es trobin en qualsevol espai, ja sigui formal o no
formal, on pugui haver-hi un aprenentatge per part de la persona com del recurs
utilitzat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario