domingo, 20 de enero de 2013

Sessió 6 (23-11-12)


El multimèdia educatiu – tipus i criteris per a al seva valoració

Tipus de programes
  • Programes d’exercitació
  • Programes tutorials, tutorials experts
  • Bases de dades
  • Simuladors
  • Constructors o micromons
  • Programes de recursos
Anàlisis: interacció cognitiva

Com es representen els aprenentatges? (Kemmis, 1987)
  • Reconeixement (ensenyament instructiu)
  • Record ( ensenyament instructiu)
  • Comprensió (ensenyament per la comprensió)
  • Reconstrucció global (ensenyament pel descobriment)
  • Interpretació reconstructiva (ensenyament per la construcció)

Com es representa el coneixement?
  • Fets puntuals
  • Representacions a construir
Altres criteris d’anàlisi
  • Caràcter multimèdia
  • Aportacions de les imatges als aprenentatges
  • Navegació
  • Funcionament tècnic
  • Disseny

Exercici d’anàlisi I: micromons

“conjunto de elementos que tienen un comportamiento propio y que permiten al sujeto establecer relaciones existentes entre sus experiencias y los conocimientos adquiridos anteriormente” (Gros, 1987)
  • Promoure el pensament rigorós, l’expressió precisa i la exercitació en l’explicitació de supòsits.
  • Facilitar la comprensió de conceptes generals com variables, funcions, transformacions.
  • Desenvolupar l’art de l’heurística.
  • Augmentar l’autoconsciència del respecte dels procediments que utilitzem per resoldre problemes.
  • Reconèixer més fàcilment la multiplicitat de formes per realitzar una mateixa tasca.
Exercici d’anàlisi II: tutorial i exercitació

Aspectes positius:
  • Facilitat de l’ús
  • Resposta immediata
  • Substitució de l’educador en tasques rutinàries
  • Útils per l’aprenentatge que requereixen automatització de les respostes
  • Més útil amb l’alumnat que té necessitats especials

Aspectes negatius:
  • Posiciona l’alumnat en un lloc passiu
  • Ordinador com element que té la raó i la veritat en el coneixement
  • No hi ha interacció personalitzada
  • No facilita la interacció entre els propis alumnes
  • No fomenta l’anàlisi de les respostes errònies

APPS educatives
  • Instruments. Exemple: SyncSpace
  • Obres de consulta I llibres. Exemple: Wattpad, wikipedia, Google,…
  • Agregador de notícies. Exemple: Pulse, Currents, Flipboard
  • Gestors d’informació. Exemple: evernote
  • Aplicacions multimèdia interactives
  • Generadors d’activitats i aplicacions. Exemple: araboard, Ibooks.





No hay comentarios:

Publicar un comentario