El multimèdia educatiu – tipus i
criteris per a al seva valoració
Tipus de programes
- Programes d’exercitació
- Programes tutorials, tutorials experts
- Bases de dades
- Simuladors
- Constructors o micromons
- Programes de recursos
Anàlisis: interacció cognitiva
Com es
representen els aprenentatges? (Kemmis, 1987)
- Reconeixement (ensenyament instructiu)
- Record ( ensenyament instructiu)
- Comprensió (ensenyament per la comprensió)
- Reconstrucció global (ensenyament pel descobriment)
- Interpretació reconstructiva (ensenyament per la construcció)
Com es
representa el coneixement?
- Fets puntuals
- Representacions a construir
Altres criteris d’anàlisi
- Caràcter multimèdia
- Aportacions de les imatges als aprenentatges
- Navegació
- Funcionament tècnic
- Disseny
Exercici d’anàlisi I: micromons
“conjunto de elementos que tienen un
comportamiento propio y que permiten al sujeto establecer relaciones existentes
entre sus experiencias y los conocimientos adquiridos anteriormente” (Gros,
1987)
- Promoure el pensament rigorós, l’expressió precisa i la exercitació en l’explicitació de supòsits.
- Facilitar la comprensió de conceptes generals com variables, funcions, transformacions.
- Desenvolupar l’art de l’heurística.
- Augmentar l’autoconsciència del respecte dels procediments que utilitzem per resoldre problemes.
- Reconèixer més fàcilment la multiplicitat de formes per realitzar una mateixa tasca.
Exercici d’anàlisi II: tutorial i exercitació
Aspectes
positius:
- Facilitat de l’ús
- Resposta immediata
- Substitució de l’educador en tasques rutinàries
- Útils per l’aprenentatge que requereixen automatització de les respostes
- Més útil amb l’alumnat que té necessitats especials
Aspectes
negatius:
- Posiciona l’alumnat en un lloc passiu
- Ordinador com element que té la raó i la veritat en el coneixement
- No hi ha interacció personalitzada
- No facilita la interacció entre els propis alumnes
- No fomenta l’anàlisi de les respostes errònies
APPS educatives
- Instruments. Exemple: SyncSpace
- Obres de consulta I llibres. Exemple: Wattpad, wikipedia, Google,…
- Agregador de notícies. Exemple: Pulse, Currents, Flipboard
- Gestors d’informació. Exemple: evernote
- Aplicacions multimèdia interactives
- Generadors d’activitats i aplicacions. Exemple: araboard, Ibooks.
No hay comentarios:
Publicar un comentario